Hoe is de kwaliteit van het zwemwater in Zaanstad

CU-Logo-Lokaal-Impact-in-Cirkel-RGB.2.png Hannneke_Veurink_CU
Door Webredactie, Hanneke Veurink-Malda op 16 mei 2022 om 15:39

Hoe is de kwaliteit van het zwemwater in Zaanstad

Vorig jaar in mei, heeft de ChristenUnie fractie vragen gesteld over de kwaliteit van het zwemwater in de Jagersplas. Het toekomstbeeld zag er niet goed uit, waarmee het permanent geen zwemwater meer genoemd mag worden. Er werd naar aanleiding van onze vragen beterschap voor afgelopen zomer beloofd.

Omdat het recreëren bij een van de strandjes van de Jagersplas voor veel inwoners van Zaanstad een belangrijke manier is om te onstpannen, willen wij als ChristenUnie fractie een vinger aan de pols houden. Daarom heeft Hanneke Veurink vragen gesteld aan het college vanwege sombere berichten over de kwaliteit van het zwemwater:

• vorig jaar is begonnen met extra maatregelen om de zwemwaterkwaliteit op een hoger peil te krijgen. Zijn deze maatregelen nog van kracht en is hiervan dit jaar enig effect te merken in de metingen van de kwaliteit van het zwemwater?
  • op de website www.zwemwater.nl staat dat alle strandjes bij de Jagersplas permanent een negatief zwemadvies hebben. Uit de beantwoording van eerdere vragen (aan de portefeuillehouder) begreep ik juist dat de reeks van vier jaar op rij slecht zwemwater doorbroken was of vorig jaar doorbroken zou gaan worden. Hoe komt dit zwemadvies dan tot stand?

Wij zijn in afwachting van de beantwoording en zullen deze zo spoedig mogelijk delen op onze website.

Labels: